Cyklus cviků působí především na energetické úrovni. Stimuluje v našem těle žlázy s vnitřní sekrecí, které jsou zodpovědné za řízení procesů v našem těle. Tyto orgány jsou pak propojeny s energetickými centry těla—čakrami.

Pokud jste začáteční doporučujeme 2-3 opakování každého cviku.
S tím jak bude získávat cit pro cviky a zkušenosti, můžete počet opakování zvyšovat až na 11.
Zkušení praktikanti opakují cviky až 21-krát.

první cvik

První cvik má urychlit otáčení jednotlivých energetických center těla - čaker. Postavte se zpříma a rozpažte ruce. Paže by měly být vodorovně se zemí, , dlaněmi dolů. Pomalu a jemně se začněte otáčet s výdechem kolem osy těla ve směru hodinových ručiček. Začínejte velmi zvolna s maximálně 6-ti otáčkami. Po čase sami zjistíte, zda můžete počet otáček zvýšit. Pro stimulaci energetických center je naprosto dostačující 12 otáček, maximálně 21 otáček. Otáčet se začínáme s výdechem a pokoušíme se sladit dech s rychlostí pohybu.

 

druhý cvik

Druhý cvik také stimuluje všech 7 energetických center, je však jednodušší. Lehneme si na podložku, paže natáhneme podél těla, dlaněmi dolů. Nohy máme volně položené na podložce tak, aby se kotníky a kolena dotýkala. Několikrát se zhluboka nadechneme a vydechneme. S výdechem zvedáme hlavu od podložky a bradu opíráme do klíční kosti. Zároveň zvedáme dolní končetiny od podložky. Pokud je to možné, snažíme se nekrčit kolena a nohy zvednout do svislé polohy. V konečné poloze se na chvíli zastavíme - snažte se nezadržovat dech. S dalším výdechem se pomalu a jemně vracíme do výchozí polohy

 
 
 
 
třetí cvik

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

čtvrtý cvik

Sedněte si na podložku, dolní končetiny natažené před sebe, chodidla asi 30 cm od sebe. Paže volně podél těla, dlaně se opírají o podložku, prsty směřují ke kolenům. Tělo držíme zpříma. Dýcháme volně do břicha. Počkáme si na výdech a sklopíme hlavu bradou ke klíční kosti , s nádechem hlavu pomalu zakláníme, tak jak je nám to příjemné. Současně zvedáme zadeček vzhůru a vytvoříme tělem jakousi „lavici“. Ideální je dosáhnout trupem vodorovné polohy. Dýchejte volně, nezadržujte dech. Počkejte si na výdech a pozvolna se vracejte do výchozí polohy, uvolněte se.

 

 

 

 

pátý cvik

Výchozí polohou cviku je leh na břiše. Chodidla se opírají prsty o podložku. Zvolna se opřeme dlaněmi vedle prsou a s nádechem a tlakem do podložky zvedáme hruď. Ideální je dosáhnout pozice, kdy můžeme paže propnout v loktech. Hlava je v mírném záklonu. S výdechem sklápíme hlavu bradou ke klíční kosti a zároveň zvedáme zadeček vzhůru. Tělo tvoří obrácené písmeno „V „.Ideální je , když nohy mohou zůstat v kolenech propnuté. S výdechem se pozvolna vracíme do výchozí polohy. U cviku si pro větší procítění můžete zavřít oči.